onsdag den 4. februar 2009

Twitter - min nye bedste ven...

Jeg har fået mig en ny ven; Twitter.com
De fleste har sikkert allerede hørt om Twitter, men ved ikke helt hvad det går ud på. Så lad mig komme med en meget simpel forklaring så alle kan være med.

Twitter har kun en funktion; statusopdatering på samme måde som de fleste kender det fra Facebook.

Man kan selv vælge hvem man vil se statusopdateringer fra ved at "følge" (follow) dem. På sin "home" side ser man hvad dem man følger (following) skriver.

Og hvad er så det smarte?
Twitter bliver brugt meget til udveksling af links og flere blogs har tilkoblet deres RSS feed så man kan følge med når der sker nye ting på bloggen.
På den måde slipper man for at piske rundt på 100 blogs og hjemmesider, man kan simpelthen se det hele et sted...

Det er den simple version af hvad Twitter kan, og andre bruger det måske anderledes... Post en kommentar hvis du har Twitter fifs og forklaringer.

Inspirationsministeriet er naturligvis på twitter - følg mig her: www.twitter.com/ministeren

1 kommentar:

  1. Yes, Twitter er cool.
    Tip: Hvis du bruger Ping.fm, kan du opdatere både Twitter, Facebook og dine andre steder fra ét sted.
    Ha en dejlig dag
    Kh

    SvarSlet