fredag den 25. december 2009

Greenpeace har på mange måder lavet årets viral kampagne.

Selvom Greenpeaces aktioner under Cop15 i medierne bliver kaldt for aktivisme, så er det i bund og grund virale kampagner for Greenpeaces budskab. Derfor finder denne case film vej til Inspirationsministeriet. Det drejer sig naturligvis om happeningen ved middagen for statsledere den 18/12.

Man ser her en kampagne som er tilrettelagt til mindste detalje. Det viser et stykke professionelt PR arbejde, hvor ikke mindst Bubber spiller en form for rolle, om han så vil det eller ej.

Personligt er jeg ret vild med den gennemførsel de lægger for dagen - teknisk er det et stykke arbejde reklamebranchen og eventbureauer kunne lærer meget af - HVIS MAN VEL AT MÆRKE SER BORT FRA DE KLOKKEKLARER ULOVLIGE TING DE GØR!
Greenpeace viser især kreativitet der hvor de med en projektor lyser deres logo op på tårnet af Christiansborg. De kommer tæt ind på området uden at være der, smart!!
(det kan ses i klippet, kan ikke finde billeder af det se 02:55)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar