VisitDenmark har netop sendt dette ud:
VisitDenmark beklager film på YouTube
Søndag aften afslørede TV2 Nyhederne, at det er VisitDenmark, som står bag den virale film på YouTube ”Danish mother seeking …”
Filmen blev lagt på torsdag den 10. september og har i løbet af kort tid medført en lang række forskellige reaktioner verden over. Især i løbet af det seneste døgn har den negative fortolkning af historien i den danske presse været dominerende.
- Jeg beklager meget, at filmen har stødt mange mennesker, det har slet ikke været meningen. Målet har været at skabe positivt kendskab til Danmark og skabe konversationer om Danmark. For ikke fortsat at støde folk, har vi nu taget filmen af YouTube, siger adm. direktør i VisitDenmark, Dorte Kiilerich.
- VisitDenmark har til opgave at markedsføre Danmark i udlandet og skal naturligvis finde nye og anderledes måder at gøre det på. Når det så sker, er det vigtigt, at man er meget tydelig i sin kommunikation, ellers risikerer man, det modsatte sker. Og det må man sige, er sket her. Derfor har jeg med tilfredshed noteret mig, at filmen er blevet taget af, siger formand for VisitDenmark, Georg Sørensen.
Filmen handler om Karen, en ung dansk kvinde, som efterlyser faren til sin søn. Faren er en turist, som hun tilfældigt mødte en aften i København og tilbragte en hyggelig aften med. Hun husker ikke hans navn – men ønsker nu at få kontakt med ham af hensyn til sønnen og sender derfor en efterlysning af sted på You Tube.
Filmen er en opdigtet historie.
Yderligere information hos presseansvarlig Jesper Andersen på tlf. 40 84 48 46
Med venlig hilsen
Jesper Andersen
Corporate presseansvarlig
VisitDenmark
Islands Brygge 43, 3.
DK-2300 København S / Danmark
Web www.visitdenmark.com
mandag den 14. september 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar