lørdag den 27. februar 2010

I want one!

Ministeren er lidt af en samler. Elsker ting og sager og har allerede en fin liste inde i hovedet over hvad jeg ønsker mig.

Min kære svoger master Chris har lavet en blog hvor han samler ting han gerne vil have og viser dem med simple billeder...

Se den her: http://want-one.tumblr.com

Måske man skulle lave sådan en blog?

torsdag den 25. februar 2010

Har du undret dig over at UFOer altid forsvinder hurtigt?

Sjov ide fra Greenpeace.

Kridt er det nye graffiti

Os der er bange for malerhjerne har længe vidst det, kridt er det nye spraymaling.

Nu har reklamebranchen også opdaget det.

onsdag den 24. februar 2010

Verdens klogeste guldfisk.

Ha haaaa... Det er sjovt fundet på!

Nyd lyden af sommer i en cabriolet.

Jeg er lidt usikker på hvor gammel den her film er. Men hvis det er mig der ikke har set den før, så undskyld mig. Hvis den er helt ny for dig også, så nyd den. Den er virkelig fin. God ide og super stramt løst.

MERCEDES-BENZ SOUNDS OF SUMMER from Sehsucht™ on Vimeo.

Absolut kunst.

Hvis man laver en kommerciel aktivitet er det ret fikst at dokumenterer den. Ja, det koster penge, men det skaber et fint resultat.

Ville jeg måske have set det her vægmaleri hvis det ikke var dokumenteret? Det tror jeg ligesom ikke...

De penge det koster er givet godt ud.

Så har NIKE lavet streetart.



Det er altså Nike der har lavet den, vi ved det.

Ikke alt er reklame... Der er også en virkelighed derude.

Udover reklamefilm er Dokumentar film en genre ministeriet ofte sætter på videoen. Men de senere år har en dokumentarbølge skyllet ind over landet med skønne dokumentarfilm. En dokumentar der netop har gjort stort indtryk på ministrene er "The Cove".

Se traileren først - og smut så i Vester Vov vov og se filmen.
Det her er vigtigt!

Skoda giver et lille glas.

Ministeren ville nødigt være runner på denne her film.

597 glas og én god idé skulle der til at lave denne her film.

SKODA SUPERB GLASS HARP from Sehsucht™ on Vimeo.



Production: Sehsucht Hamburg
Director: Ole Peters
Co-Director / Compositing: Hans Schultheiß
DOP: Holger Diener
3D: Timo von Wittken, Maurice Panisch
Producer: Jan Tiller / Stephan Reinsch
Agency: Leagas Delaney Hamburg
Creative Director: Willy Kaussen / Oliver Grandt / Hermann Waterkamp
Writer/Art Director: Jan Wiendieck / Melanie Mertens
Tv Dept.: Barbara Meier / Patrick Plogstedt

reklame for hundemad i fin indpakning.

Det er vel næppe en hemmelighed at Pedigree ikke ligefrem er kendt for at lave stor reklame kunst. Men jeg må nu indrømme at der er kommet en del ret fine ting fra Pedigree ind over ministeriets bord og det er altså ikke kun hundemad, men også deres reklamer.

Her er en fin film med rigtig høj production value og generelt godt håndværk.

onsdag den 17. februar 2010

I reklameland drikker man budweiser

Totalt klassisk greb, men også ret sjov film fra Budweiser.

Snørrebånd redder liv.

Først var det sløjfer, så blev det gummi armbånd og nu er det så snørebånd.

Proud sponsor of moms!

Dette års OL i Canada viser at man sagtens kan holde OL uden at der er sne...

Ingen OL uden sponsor penge. Sports sponsorater har en tendens til at være lidt kedelige eller simpelthen for højtragende. Men her her en film fra Proctor Gamble med en ret fin idé.



Og ja, selv ministrene er stadig børn i deres mors øjne... Det er der vist ingen tvivl om.

Ps.: Tak for pakkekalenderen, mor.

onsdag den 10. februar 2010

The Man Your Man Could Smell Like

Alle ved at Old Spice lugter fælt, men i det mindste er reklamerne sjove!

Surfende får.

Tja... Kunne en reklame for surfer tøj af uld laves meget anderledes på et lille budget?

Valentines og fodbold

Hvad gør man, når de to ting falder på den samme dag??? Man synger boyband-sange så højt lungerne kan bære!

mandag den 8. februar 2010

Super Bowl 2010

Hvordan taler man til 100 millioner seere i et land i krise? Man bruger talende babyer, celebs, kendte tegneseriefigurer og tøjdyr. Ikke noget vildt eller overrraskende, men her kommer Inspirationsministeriets udvalg af de bedste Super Bowl reklamerne fra i går aftes.

Måske årets mest omtalte Super Bowl spot med David Letterman, Oprah Winfreh og Jay Leno




Audi's svar på COP15, Hopenhagen og diverse klimakorrekthed: Eco Police. Pænt hysterisk men også ret sjovt!




Kia springer også ud i en anderledes bilreklame med underlige retro tøjdyr.




Coca Cola kaprer The Simpsons, som deres stjerner - og pludseligt bliver alt helt uskyldigt i Springfield!




Fastfood kæden Denny's kom med skrigende kyllinger - underligt og mega sjovt!



Og så lige til sidst en film fra Dodge om, hvor langt mænd vil gå for deres kvinder for at køre den rigtige bil...

søndag den 7. februar 2010

Nogen gange skal der ikke mere til...

Når man laver events er det tit for at lave PR. Vi sidder og bryder vores kreative hjerner med at finde noget der er stort, vildt, nyt, kreativt osv.
Men sommetider behøver det ikke være så svært!

Bare se her hvad 300 parkeringspladser kan gøre:
(eksekveringen halter, men ideen er som sådan god nok)

Verdens største skilt

Skøn lille evnt /ambient fra NOKIA.

Der er godt nok mange dyr idag...

Der er åbenbart et eller andet kørende med dyr i reklamefilm i øjeblikket.

Se lige denne her:



Minder den ikke meget om denne her?:



Helt sikkert et tilfælde... Men alligvel uhyggeligt tæt på hinanden.

Dyr med massere af energi...

Hvis man skal vise noget så kedeligt som "sammen kan vi skabe en bedre verden" så er man lidt presset af at der allerede er lavet 1000vis af reklameløsninger på det.

Så en sikker vej at gå er DYR.


Tadaaaa her har I en kampagne for et amerikansk elselskab



Og en bag om kameraet:

Subaru - testet på hunde!

Det er måske ikke de mest overbevisende film, men ministeriet må jo erkende at vi er vilde med dyr i reklamefilm. Så her får I Subarus seneste film.

DRIVE THRU


STOLEN PARK SPACE


PARALELL PARKING